Google úlohy – aby ste na nič nezabudli

Aplikácia Google úlohy slúži na zaznamenanie si pripomienok. Vychádza (aspoň podľa môjho názoru) zo systému zapisovania si úloh od Davida Alena GTD (Getting things done). O tejto metóde, ktorú sama využívam, mám v pláne napísať v niektorom z nasledujúcich článkov. V skratke si môžete zapisovať úlohy a tie potom triediť do rôznych zoznamov, označovať už dokončené úlohy, pridať si k úlohe pripomenutie.

Je veľmi jednoduchá a kompletne prístupná aspoň teda s odčítačom TalkBack. Už viete, že používam telefón s Androidom, preto sa popis a funkcionalita budú týkať aplikácie pre tento systém.

 

Inštalácia a prostredie

 

Aplikáciu Google Úlohy stiahnete štandardne z Obchodu Play pre telefóny a tablety s Androidom a pod názvom Google Task ju nájdete aj v App Store. Je úplne zdarma, takže stačí nainštalovať a využívať.

Prostredie je veľmi jednoduché a prehľadné. Vo vrchnej časti nájdete len ponuku s názvom Prihlásili ste sa ako… a názov účtu. Po jej otvorení môžete spravovať účet, s ktorým ste v aplikácii prihlásení. Máte možnosť buď zvoliť iný účet, prípadne si účet pridať. Z tejto ponuky ste ale presmerovaní do nastavení účtov priamo v telefóne, takže tým sa veľmi zaoberať nechcem.

Väčšinu displeja budú zaberať vami pridané úlohy z daného konkrétneho zoznamu. Predvolene je pridaný zoznam s vaším menom respektíve s názvom účtu.

V dolnej časti displeja sú tri tlačidlá:

 

  • Pridať úlohu – nachádza sa v strede.
  • Prepnúť zoznamy úloh alebo účet – tu vidíte všetky zoznamy úloh, ktoré aplikácia obsahuje, a položku Vytvoriť nový zoznam. Nachádza sa naľavo od tlačidla Pridať úlohu.
  • Ďalšie možnosti – nájdete ich vpravo od tlačidla Pridať úlohu. Je to ponuka, ktorá sa týka už priamo vytvorených úloh, ich zoraďovania, odstraňovania a podobne. Rozoberiem to podrobne nižšie.

 

Vytvorenie zoznamu úloh

 

Zoznam úloh by som popísala ako kategóriu, možno stránku v diári, kde si zapisujete úlohy týkajúce sa buď vašich rozpracovaných projektov, školy, práce, domácnosti, liekov či čohokoľvek iného.

Ak chcete takýto zoznam vytvoriť, poklepte na tlačidlo Prepnúť zoznamy úloh alebo účet > Vytvoriť nový zoznam. Dostanete sa do editačného poľa, kde zadáte názov a potvrdíte tlačidlo Hotovo. Žiadne iné funkcie ako zmena farby pozadia zoznamu a iné vymoženosti aplikácia na rozdiel od napríklad Microsoft To Do neponúka.

Medzi zoznamami úloh sa potom prepínate tak, že poklepete na tlačidlo Prepnúť zoznamy úloh alebo účet a švihaním a poklepaním si vyberiete zoznam úloh, kam chcete úlohu zapísať.

Keď už som spomenula Microsoft To Do, tá to má vyriešené podľa mňa jednoduchšie. Na úvodnej obrazovke vidíte priamo zoznamy úloh. Jednoduchšie sa tak dostanete tam, kam chcete pripomienku pridať. Je ale na vás, či vôbec rôzne zoznamy potrebujete. Ak nie, tak je zasa Google Úlohy oproti Microsoft To Do oveľa jednoduchšia.

 

Pridanie úlohy

 

Úloha je vlastne len pripomienka toho, čo by ste mali urobiť buď niekedy v budúcnosti, napríklad napísať článok o aplikácii Google Úlohy (tu nechcem dostať pripomenutie, lebo neviem, kedy sa budem môcť tejto činnosti venovať), alebo zaplatiť faktúru (tu je zasa vhodné nastaviť si pripomenutie konkrétneho dátumu). Podľa metódy GTD sem nepatria udalosti, ktoré viete, že neznesú odklad (návšteva lekára v pevne stanovený dátum a v konkrétnom čase na danom mieste). Tie si zapisujete do kalendára.

Pred pridaním úlohy v prípade, že máte viacero vytvorených zoznamov, odporúčam najprv si jeden z nich vybrať a to z toho dôvodu, že mi bohužiaľ nešlo presúvať úlohu z jedného zoznamu do druhého.

Pre pridanie úlohy poklepte na tlačidlo Vytvoriť novú úlohu. V okne pre pridanie úlohy sa nachádzajú tieto prvky:

 

  • Názov úlohy – editačné pole, kde napíšete názov.
  • Pridať podrobnosti – tlačidlo, po ktorého poklepaní sa dostanete do ďalšieho editačného poľa, kde si môžete dopísať podrobnejšie informácie týkajúce sa úlohy.
  • Pridať dátum a čas – slúži na pridanie pripomienky.
  • Uložiť – tlačidlo, po ktorého potvrdení sa úloha uloží do zvoleného zoznamu.

Ešte malá poznámka – nové úlohy sa predvolene pridávajú hore, staršie tak klesajú dolu.

 

Pridanie pripomienky a podradenej úlohy

 

Pri pridávaní úlohy aplikácia ponúka možnosť nastaviť si dátum a čas pripomenutia. Urobíte tak poklepaním na tlačidlo pridať dátum a čas. Prepne vás to do dialógu, kde je v hornej časti zobrazený kalendár. Švihaním prechádzate jednotlivé dni v mesiaci a poklepaním voľbu potvrdíte. Pod kalendárom nájdete tlačidlo Nastaviť čas. Cezeň sa dostanete do dialógu, kde si buď švihaním a poklepaním vyberiete hodiny a potom minúty, alebo švihaním nájdete tlačidlo Ak chcete zadať čas, prepnite na Textový režim vstupu. Vtedy zadávate čas pomocou klávesnice. Ak máte čas nastavený, potvrdíte tlačidlo OK a pripomenutie je pridané.

Google úlohy umožňujú pridať si podradenú úlohu k hlavnej. Predstavujem si to tak, že hlavná bude mať názov napríklad Kúpiť v drogérii a podradené úlohy budú zahŕňať jednotlivé položky nákupného zoznamu. Problém však je, že nejde zadať názov podradenej úlohy a tá sa tak pridá ako podradená úloha bez názvu. Neviem posúdiť, či je to spôsobené použitím odčítača alebo niečím iným. Preto ak si potrebujete robiť nákupné zoznamy, odporúčam aplikáciu Google Keep a s trochou cviku aj Microsoft To Do.

 

Ďalšie možnosti

 

Posledné tlačidlo, ktoré som ešte nespomenula, je tlačidlo Ďalšie možnosti. Obsahuje niekoľko položiek, čo sa dá s úlohami alebo zoznamami robiť:

 

  • Zoradiť podľa – tu máte na výber, v akom poradí sa úlohy zobrazia. Buď Moje poradie – teda nové sú navrchu, staršie dolu, alebo Podľa termínu. Vtedy sa úlohy uložia tak, že tie s blížiacim sa termínom dokončenia sa posunú do vrchnej časti.
  • Premenovať zoznam – slúži na zmenu názvu zoznamov.
  • Odstrániť zoznam – ak máte iba ten predvolený, táto možnosť je deaktivovaná. Ostatné vami vytvorené zoznamy vymazať môžete.
  • Odstrániť všetky dokončené úlohy – umožňuje vymazať úlohy, ktoré sú už vybavené, aby zbytočne nezavadzali a nepútali vašu pozornosť.

 

Záver

 

Google Úlohy je veľmi jednoduchá aplikácia na spravovanie vašej agendy. Je prístupná až na pridávanie podradených úloh. Na poznámky či nákupné zoznamy odporúčam skôr Google Keep, ale inak zvláda všetko, čo by nenáročný používateľ od takejto aplikácie očakával.

Ja osobne ostanem pri Microsoft To Do, ale to len preto, že už ju mám prispôsobenú podľa seba a mám v nej zapísané veľké množstvo úloh, ktoré sa mi nechce prepisovať.

Ak máte nejakú otázku, tip na inú aplikáciu či pripomienku, píšte do komentárov pod článkom, na Facebooku či e-mailom. Odporúčam sledovať stránku aj na sociálnej sieti Twitter.

 

Aktualizované 23.10.2021

 

Po aktualizácii aplikácie sa na hlavnej obrazovke zobrazujú všetky vytvorené zoznamy vedľa seba ako záložky či karty. Pohybujete sa medzi nimi švihaním prsta a poklepaním konkrétny zoznam otvoríte. Po zatvorení a opätovnom otvorení aplikácie zostávate v tom zozname, v ktorom ste naposledy pracovali. Aplikácia sa tak trošku približuje už spomínanej Microsoft To Do. V nej sú všetky zoznamy zoradené pod sebou, v Úlohách od Googlu vedľa seba.

Tento obsah bol zaradený v Software. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.