Kategórie
Software

Aplikácia Telekom – takmer úplne prístupná kontrola nad produktami

Aplikácia Telekom ponúka širokú škálu funkcií a informácií, aby ste mali čo najlepšiu kontrolu nad produktami (internetom, predplatenkou, paušálom), ktoré u tohto operátora využívate. Ako je na tom z hľadiska prístupnosti?

Stiahnutie a prvé spustenie

Aplikáciu Telekom môžete stiahnuť buď z Obchodu Play pre mobilné telefóny a tablety s Androidom, alebo z App Storu pre iOS. Aplikácia je zadarmo, takže inštalácia prebieha úplne štandardným spôsobom.

Po prvom spustení sa môže stať, že vás aplikácia požiada o povolenie prístupu k niektorým funkciám vášho zariadenia, ako sú poloha, notifikácie alebo fotoaparát.

Aplikácia ponúka 2 spôsoby prihlásenia:

  • S účtom Môj Telekom – do správne popísaných editačných polí zapíšete meno a heslo a poklepete na tlačidlo Pokračovať.
  • Pomocou telefónneho čísla – napíšete telefónne číslo, ktoré máte v Telekome, a aktivujete tlačidlo Poslať kód. Následne vás aplikácia požiada o povolenie prístupu ku kontaktom a správam. Ak ho povolíte, kód sa vyplní sám.

Rozdiel je v tom, že pri prihlásení prostredníctvom účtu Môj Telekom vidíte v aplikácii všetky vaše produkty, po prihlásení sa s číslom len údaje vzťahujúce sa k nemu. Preto ak máte v Telekome viacero čísel a napríklad internet, odporúčam prihlasovanie cez meno a heslo.

Prostredie aplikácie Telekom

Skladá sa z piatich záložiek alebo kariet, medzi ktorými sa prepínate v spodnej časti obrazovky:

  • Prehľad – ako už názov napovedá, tu vidíte rozpis všetkých svojich produktov + nejaké reklamné ponuky. Po poklepaní na názov niektorého z produktov sa otvorí jeho detail. Vo vrchnej časti displeja ešte nájdete možnosť zaplatiť faktúru, ak využívate paušál, internet či televíziu, a v spodnej zasa možnosť pripojiť si viac produktov. V pravom hornom rohu väčšinou screen reader ohlási nejaké číslo bez bližšieho popisu. Označuje to počet oznámení alebo správ. Toto je dôležité najmä vtedy, ak v predajni vykonávate nejaké zmeny a predajca vás vyzve, aby ste oznámenie o úspešnom priebehu potvrdili v aplikácii. Nevýhodou aplikácie je, že niekedy nereaguje správne na švihanie prstom. Ak sa to stane, pomôže rolovať dvomi prstami ako v zozname.
  • Platby – okrem možnosti zaplatiť vašu faktúru môžete z tejto záložky dobiť kredit buď sebe, alebo niekomu inému a taktiež máte k dispozícii históriu platieb a dobití. Poklepaním na prvok Zaplatenie inej faktúry je dokonca možné uhradiť akúkoľvek faktúru, ak poznáte jej variabilný symbol.
  • Srdcovky – reklamná záložka, nebudem ju bližšie popisovať.
  • Pomoc – tu sa nachádzajú všetky možné typy informácií a druhov pomoci, ktoré by ste mohli potrebovať. Môžete sa spojiť s Telekomom prostredníctvom chatu, skontrolovať stav nahlásenej poruchy, skontrolovať si spotrebu. Sú tu aj návody a najčastejšie kladené otázky k faktúram, roamingu, skupine Magenta 1, ako získať svoje identifikačné údaje a podobne.
  • Viac – záložka obsahuje opätovne prehľad produktov, ale tentoraz bez zbytočných reklám, takisto tu nájdete skupinu Magenta 1, e-shop a nastavenia.

Prehľad najužitočnejších služieb a funkcií

Nebudem podrobne opisovať každú záložku zvlášť. Pre bežného zákazníka je podľa mňa podstatných len niekoľko funkcií, ktoré si ukážeme.

1. Prehľad o produkte

Po poklepaní na názov produktu napr. paušálu sa dostanete na obrazovku s detailnejšími informáciami. Nájdete tu jeho názov, sumu nad rámec poplatku (napr. ak posielate nejaké SMS do súťaže, ich cenu by ste našli práve tu), položku s názvom Program, po ktorej rozkliknutí prejdete na úplne detailné informácie o samotnom programe:

  • Názov programu – napr. v mojom prípade T Nekonečno 33.
  • Koniec viazanosti – dátum, kedy končí paušálu platnosť. Táto informácia je pre vás, ktorí využívate paušál pre nevidiacich, kľúčová. Ak si ho totiž neobnovíte pred jeho skončením, budete platiť plnú sumu.
  • Typ produktu – mobilný paušál, internet, televízia a tak ďalej.
  • A znova suma nad rámec mesačného poplatku.

V detaile paušálu ešte nájdete ponuku balíčkov, prehľad o extra službách, prevolanýh minútach, odoslaných správach a zostávajúcich a minutých dátach. Zaujímavou položkou sú nastavenia, kde v položke Informácie o SIM karte zistíte veľmi dôležité údaje:

  • Zobraziť PUK a PUK 2 kód – ak si telefón zablokujete a máte aj druhý s Telekom aplikáciou, nemusíte volať na infolinku, ani hľadať papiere ku karte.
  • Typ SIM karty – v mojom prípade plastová.
  • Tlačidlo Požiadať o novú eSIM – z aplikácie máte možnosť vymeniť plastovú SIM kartu za eSIM v prípade, ak to váš telefón podporuje.

2. Darovanie dát

Členovia skupiny Magenta One dostávajú rôzne benefity. Jedným z nich je aj dvojnásobok dát alebo rýchlosti internetu. Tieto bonusové dáta, ak ich nespotrebujú, si môžu medzi sebou darovať.

Ako na to?

  1. V detaile paušálu vyhľadáte a poklepete na tlačidlo Darovať dáta.
  2. Následne aktivujete tlačidlo Darovať jednorazovo.
  3. Poklepete na číslo člena, ktorému chcete dáta darovať, a aktivujete Pokračovať.
  4. Na ďalšej obrazovke vás čaká percentuálny posuvník, ktorý bol teda pre mňa zo začiatku absolútne nepochopiteľný. Posúvate sa v ňom po piatich percentách, pričom každých 5 % predstavuje navýšenie objemu dát. Najskôr som si myslela, že sú to percentá z objemu dát, ktoré môžem darovať, ale nie je to tak. Pozrite ilustračnú tabuľku.
    Prepočet percentuálnej hodnoty na objem darovaných dát
    Percentuálna hodnota Skutočný objem dát
    0 % 100 MB
    5 % 200 MB
    10 % 500 MB
    15 % 1000 MB
    20 % 1500 MB
  5. Na poslednej obrazovke vidíte zhrnutie, kto komu a aký objem daruje. Proces ukončíte poklepaním na tlačidlo Darovať. Aplikácia vás ešte vyzve na potvrdenie akcie a ak proces prebehne úspešne, dostanete o tom informáciu aj v aplikácii, aj prostredníctvom SMS správy.

3. Platba faktúry

Telekom vám ponúka možnosť cez aplikáciu uhrádzať vaše, ale aj iné faktúry. Môžete tak urobiť buď poklepaním na tlačidlo Zaplatiť faktúru vo vrchnej časti obrazovky na karte Prehľad, alebo prejsť na záložku Platby a tu poklepať na tlačidlo Zaplatiť (suma)

Inak je proces veľmi jednoduchý:

  1. Vyberiete 1 z vyššie popísaných spôsobov, aby ste sa dostali k platbe.
  2. V druhom kroku vidíte zhrnutie – variabilný symbol, číslo adresáta, sumu a mesiac, za ktorý faktúru platíte.
  3. Pod zhrnutím sú možné spôsoby platby, v mojom prípade Google Pay, Zaplatiť platobnou kartou, Údaje pre bankový prevod. Na 1 z nich poklepete.
  4. V prípade platby kartou je možné, že budete musieť zadať údaje o karte, ak v aplikácii nemáte žiadnu uloženú. Urobíte tak poklepaním na rovnomennú položku:
    • číslo karty – pozor, líši sa od čísla účtu. Treba si ho opísať priamo z karty, alebo ho nájsť v internet bankingu svojej banky,
    • meno držiteľa karty – najpravdepodobnejšie to bude vaše meno,
    • dátum platnosti – nájdete ho na karte alebo v internet či mobil bankingu,
    • CVV/CVC – trojmiestny kód, ktorý tiež nájdete na karte.
    • Na začiarkavacie pole Uložiť túto kartu pre budúce platby poklepte, ak nechcete tento postup opakovať pri každej platbe. Proces ukončíte aktivovaním tlačidla Použiť kartu.
  5. Pokračujte poklepaním na Pokračovať.
  6. Na poslednej obrazovke vidíte zhrnutie – teda údaje o faktúre a zvolenú platobnú metódu. Po poklepaní na Uhradiť vám suma bude buď strhnutá z karty, alebo dokončíte platbu podľa typu zvolenej metódy.

4. Dobitie kreditu

  1. Zrealizujete tiež na karte Platby Poklepaním na položku Dobiť kredit.
  2. Vyberiete z kontaktov človeka, ktorému chcete dať kredit.
  3. Na ďalšej obrazovke vyberiete sumu, predvolene bola začiarknutá hodnota 16 €. Tu veľmi nefungovalo švihanie prstom, musela som použiť rolovanie dvomi prstami. Najnižšia možná suma je 5 €.
  4. V nasledujúcom kroku máte možnosť zvoliť periodicitu dobíjania, teda jednorazové alebo pravidelné.
  5. Zvolíte spôsob platby – Google Pay, platba kartou alebo zahrnúť do faktúry.
  6. Na poslednej obrazovke je opätovne zhrnutie – suma, typ dobíjania a platobná metóda. Proces ukončíte poklepaním na tlačidlo Dobiť.

Záver

Aplikácia Telekom ponúka rozsiahle možnosti kontroly nad produktami a službami operátora. Až na drobnosti ako nie vždy funkčný pohyb švihaním prsta a niektoré prvky, ktoré nie sú označené, funguje dobre. Sem-tam sa stane, že vypíše chybu, ale väčšinou zaberie proces vyskúšať ešte raz.

Ak sa chcete niečo spýtať, píšte na Facebooku, Twitteri, e-mailom alebo do komentárov pod článkom. Nezabudnite ani na newsletter, ktorý chodí len raz do mesiaca a ponúka veľa zaujímavých informácií Zo sveta prístupnosti.

Chcem odoberať newsletter

* označuje povinné položky


Začiarknutím potvrďte


Z odberu sa môžete kedykoľvek odhlásiť kliknutím na odkaz v päte e-mailu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete po kliknutí na stránku Zásady ochrany osobných údajov.

Na prihlásenie sa k odberu newslettera používam službu Mailchimp. Kliknutím na tlačidlo Prihlásiť potvrdzujete, že vaše údaje budú odoslané Mailchimpu na spracovanie.Viac zistíte tu (anglicky).


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.