Tesco Potraviny vo forme mobilnej aplikácie je takisto prístupný spôsob, ako aj používateľ screen readera môže bez pomoci nakúpiť potraviny a byť tak zasa oniečo nezávislejší na svojom okolí.
Ak preferujete nákup z Tesca cez web, prečítajte si prvú časť článku.
Inštalácia a prvé spustenie
Aplikáciu stiahnete klasicky z Obchodu Play pre Android a App Storu pre iOS. Je zadarmo a inštalácia prebieha štandardným spôsobom. Popis prostredia a prístupnosť sa vzťahuje na aplikáciu pre zariadenia s OS Android.
Po prvom spustení si Tesco Potraviny môže vypýtať aktualizáciu, poklepte preto na tlačidlo Aktualizovať ako v aplikácii, tak aj v Obchode Play.
Po aktualizácii sa dostanete na úvodnú predstavovaciu obrazovku. Tesco na nej sľubuje, že aplikácia je prístupnejšia viacerým zákazníkom. Pre pokračovanie potvrďte tlačidlo Pokračovať v dolnej časti obrazovky. Predstavenie má 3 stránky, na poslednej zvolíte Začnite, čím sa dostanete do samotného prostredia.
Prostredie Tesco Potraviny
Prostredie aplikácie je v slovenčine a skladá sa z piatich záložiek, ktoré prepínate v spodnej časti obrazovky. Ešte predtým, ako sa pozrieme na každú z nich podrobnejšie, odporúčam sa buď prihlásiť, alebo registrovať.
Registrácia
Prebieha podobne ako v prípade webovej stránky v troch krokoch.
- Na prvej obrazovke do správne popísaných editačných polí zadáte e-mailovú adresu a dvakrát heslo a potvrdíte tlačidlo Ďalej. To v prípade, že nezadáte požadované údaje v správnom tvare, nie je aktívne. Problém je, že vás na chyby vo formulári aplikácia nijakým prístupným spôsobom neupozorní.
- V druhom kroku vyberáte kraj a okres pomocou vyskakovacieho tlačidla. Zobrazí sa zoznam krajov a okresov, v ktorom sa pohybujete klasicky švihaním prsta a poklepaním potvrdíte výber. Ocenila by som skôr vyhľadávacie pole, pod ktorým by boli zobrazené nájdené výsledky. Chvalabohu, pri voľbe obce už ponúka len relevantné podľa kraja. Z hľadiska prístupnosti nie je dobré, že neviete spätne skontrolovať výber. Čítač hlási vždy len „kraj a okres“ vyskakovacie tlačidlo. Takto vyberiete aj obec, časť obce, ulicu a popisné/orientačné číslo. Povinným údajom je označenie adresy.
- Na tretej obrazovke zadávate svoje osobné údaje – oslovenie, meno, priezvisko, telefón, e-mail, číslo Club Card, ak ju máte. Oceňujem, že tu vás už formulár upozorní na chyby hláškou Eror (chyba). Týka sa to hlavne telefónneho čísla, ktoré mi nešlo zadať v žiadnom formáte. Pre dokončenie registrácie musíte ešte udeliť súhlas s obchodnými a inými podmienkami a to je prvý naozaj neprístupný prvok. Netušíte, či ste súhlasy začiarkli alebo odčiarkli. Ak všetko prebehne správne, poklepete na aktívne tlačidlo Áno, chcem sa zaregistrovať.
Domov
Nájdete tu úvodnú ponuku s možnosťou rezervovať termín doručenia, ak ste už nakupovali, tak vaše obľúbené potraviny, ktoré z tejto obrazovky môžete priamo pridať do košíka. Ďalšou sekciou sú Špeciálne ponuky a poslednou Online klub.
Poklepaním na tlačidlo Účet v pravom hornom rohu viete spravovať informácie, ktoré Tesco o vás má. Najzaujímavejšími položkami sú Spravovať marketingovú komunikáciu, kde sa viete ľahko odhlásiť z odberu alebo prihlásiť na odber marketingových e-mailov. Tu však viete meniť aj osobné údaje, adresu, priradiť k účtu Clubcard a podobne.
Tesco ponúka synchronizáciu online objednávok s kalendárom, čo považujem za veľmi užitočné. V ponuke Účet poklepete na Synchronizácia kalendára a vyberiete kalendár, s ktorým sa má aplikácia spárovať. Následne po vytvorení objednávky uvidíte termín doručenia v kalendári.
Obľúbené
Záložka obsahuje potraviny, ktoré ste už nakúpili. Aj tu je možné pridať ich priamo do košíka, čím si viete významne uľahčiť nákup. Každá položka je samostatný nadpis, takže ak nastavíte čítaču pohyb po nadpisoch, ľahko zistíte, aký tovar sa na karte nachádza.
Hľadať
Poslúži, ak potrebujete vyhľadávať tovar, ktorý chcete nakúpiť. Aplikácia Tesco Potraviny nemá menu tak ako web, kde by ste sa mohli akoby poprechádzať, preto je vyhľadávanie jediný spôsob, akým nájdete tovar.
Výsledky môžete poklepaním na Filtrovať zoradiť podľa rôznych kritérií, len, bohužiaľ, filtre nie sú preložené z angličtiny – special offers (špeciálne ponuky), category (kategória), brands (značky). Ak vám nevyhovuje radenie produktov, poklepte na Zoradiť podľa a tu zvoľte spôsob zoradenia.
Každá položka vo výsledkoch je vyznačená nadpisom, čo výrazne zjednodušuje orientáciu. Výsledky nie sú stránkované, takže v prípade, ak napíšete príliš všeobecné slovo (napríklad chlieb), budete prechádzať nekonečným zoznamom so 114 položkami.
Detail produktu
Každý nadpis je zároveň aj odkaz, čo ale čítač neoznámi. Poklepaním naň otvoríte detail produktu, kde vo vrchnej časti vidíte jeho názov, pod ním obrázok, ktorý môžete zväčšiť.
Ďalej je cena za kus / cena za kilogram a tlačidlo Pridať. Na rozdiel od webu nemôžete voliť množstvo. Preto pokiaľ potrebujete z nejakého tovaru viac ako 1 kus, musíte ho pridať do košíka niekoľkokrát.
Pod tlačidlom nájdete zloženie a výživové hodnoty. Tak ako vo webovej verzii, aj tu sú alergény vyznačené tučným písmom, čo nezodpovedá štandardom prístupnosti najmä pre používateľov screenreadera.
Posledným údajom je meno a adresy výrobcu a distribútora.
Vo všeobecnosti musím pochváliť najmä nadpisovú štruktúru, ktorá je naozaj príkladná, a dá sa podľa nej veľmi dobre a rýchlo zorientovať.
Objednávky
Táto záložka obsahuje prehľad vašich uskutočnených objednávok a stav, v akom sa nachádzajú. V čase písania článku som tu mala len dve. Doručená bola nižšie, aktívna (nespracovaná) vyššie. Výhodou je, že poklepaním na Zobraziť všetky produkty si môžete pozrieť, aký tovar ste nakúpili, ale hlavne celú objednávku znova pridať do košíka.
Košík
Je v aplikácii veľmi prístupne nadesignovaný.
- Vo vrchnej časti uvidíte počet položiek. Ak máte v košíku napríklad 27 položiek, neznamená to, že ste doň pridali 27 rôznych druhov tovaru. Ako položku počíta totiž každý kus zvlášť. Ak povedzme košík obsahuje 10 rožkov, počíta ich ako 10 položiek.
- Ďalej uvidíte prvok Rezervujte si termín. Tu určujete dátum, kedy vám tovar doručia.
- Nasleduje samotný zoznam produktov v košíku, ktorý je štrukturovaný nasledovne:
- Názov, popis, cena za kus/cena za KG alebo l a počet kusov,
- obrázok tovaru,
- názov tovaru ako nadpis,
- pridať položku / odobrať položku z košíka,
- Začiarkavacie pole Nahradiť tento produkt v prípade, že nebude na sklade presne ten, ktorý ste chceli.
- Posledným prvkom v košíku je Dokončiť.
Rezervácia termínu doručenia
V čase písania tohto článku Tesco ponúka 2 spôsoby vyzdvihnutia tovaru:
- Klikni+Vyzdvihni – objednávku si necháte doručiť do konkrétnej predajne, kde si ju sami vyzdvihnete.
- Doručenie domov na zvolenú adresu – kuriér vám donesie tovar až domov k dverám.
Budeme predpokladať, že chcete doručiť tovar domov, preto poklepte na druhú možnosť. Dostanete sa na obrazovku, kde zadávate konkrétny dátum a čas.
Vo vrchnej časti sú dátumy, po ktorých odporúčam prechádzať švihaním prsta. Za užitočný považujem fakt, že okrem dátumu sú pomenované aj dni v týždni, čo uľahčuje orientáciu.
Nasleduje výber času, ale ten je potrebné vyhľadať skúmaním prsta po obrazovke. Keby ste totiž stále švihali, zaseknete sa v kalendári. Časové okná sú rozdelené na ráno, popoludní a večer. Tieto úseky však nie sú vyznačené nadpisom, čo sťažuje orientáciu. Akciu ukončíte poklepaním na Rezervovať termín.
Dokončenie objednávky
Pre finalizáciu objednávky poklepte na odkaz Dokončiť. Ocitnete sa na poslednej obrazovke, kde už zvolíte len spôsob balenia – tašky alebo prepravky a metódu platby – Zaplatiť online alebo kartou pri dverách.
Poklepaním na Zaplatiť online budete presmerovaní do štandardného platobného formulára, kde zadáte údaje k platobnej karte.
Po úhrade alebo výbere platby kartou pri dverách uvidíte už len zhrnutie objednávky a doručovacie údaje. Po poklepaní na OK vás aplikácia presmeruje na úvodnú obrazovku, kde nájdete odpočet času do uzavretia objednávky a orientačnú cenu. Ak potrebujete v objednávke niečo zmeniť, poklepte na Vykonať zmeny.
Záver
Tesco Potraviny vo forme mobilnej aplikácie je na 95 % prístupná alternatíva k webu. Ak preferujete prácu s mobilom, nemusíte sa vôbec obávať toho, že by ste narazili na neprístupný prvok, ktorý by úplne znemožnil nákup.
Odporúčam registráciu cez web, pretože v registračnom formulári v aplikácii sa predsa len nejaké neprístupnosti nájdu, ale inak proces nákupu od vyhľadania produktov až po doručenie je úplne prístupný. A to napriek tomu, že niektoré prvky nemajú priradený typ – tlačidlo, odkaz a podobne a v niektorých častiach by sa hodila podrobnejšia nadpisová štruktúra.
Ak sa chcete niečo spýtať, píšte na Facebooku, Twitteri, e-mailom alebo do komentárov pod článkom. Vždy v prvý deň mesiaca posielam aj newsletter, vyskúšajte.
Jedna odpoveď na “Aplikácia Tesco Potraviny – nakupujte prístupne aj cez mobil”
Děkuji za podrobný a propracovaný návod.