Kategórie
Software

Bistro.sk (2. časť – mobilná aplikácia)

V prvej časti článku sme sa pozreli na to, ako je na tom s prístupnosťou a komfortom práce web Bistro.sk. V tejto časti budem pokračovať a priblížim prácu s ich mobilnou aplikáciou. Takisto sa zameriam najmä na proces objednávania.

Pripomínam, že rozloženie aplikácie, komfort a prístupnosť platí pre zariadenia so systémom Android.

Stiahnutie, inštalácia a prvé spustenie

Bistro.sk stiahnete štandardne zadarmo z Obchodu Play. Inštalácia je bezproblémová a nič vás nezaskočí. Prostredie je v slovenčine.

Po prvom spustení môžete pokračovať buď ako prihlásený používateľ, alebo bez prihlásenia. Prihlásiť sa je tlačidlo, Pokračovať bez prihlásenia nemá priradený prvok tak ako aj 4 kroky, ako objednať.

Poklepete na Prihlásiť sa, je to jednoduchšie ako bez prihlásenia. Máte na výber z troch možností – Facebook, Azet alebo telefónne číslo tak ako na webe.
Pri poklepaní na prihlásiť sa cez Azet sa otvorí webový prehliadač, kde zadáte meno a heslo. Ak zvolíte Facebook, prihlásite sa vami vybraným spôsobom. Mne stačilo potvrdiť Pokračovať ako Michaela.

Prvý krok – Zadanie adresy a výber reštaurácie

Po prihlásení na úvodnej obrazovke nájdete editačné pole Zadaj svoju adresu. Keď začnete písať, objavia sa pod ním aj návrhy, na ktoré stačí len poklepať. Pokiaľ sa do aplikácie prihlásite rovnakým spôsobom ako na webe, ponúkne vám uložené adresy.

Aplikácia sa skladá z troch kariet – Bistro.sk, Pre teba a Profil. Dostupné reštaurácie nájdete na prvej z nich. Na karte Pre teba sú tie reštaurácie, z ktorých najčastejšie objednávate. V Profile potom upravujete osobné nastavenia.

Tu je pohyb po zobrazených výsledkoch jednoduchší. Jedno švihnutie predstavuje posun o jednu reštauráciu. Na podstránku reštaurácie sa dostanete poklepaním na jej názov. Občas sa cez názvy reštaurácií objavuje reklama, s ktorou sa nedá nič robiť, len ju švihnutím preskočiť.

Druhý krok – výber jedla

Podstránka reštaurácie je pomerne neprehľadná. Vo vrchnej časti nájdete rozbalenú kategóriu Moje jedlá za predpokladu, ak ste si už zo zvolenej reštaurácie objednali. Tu sa pohybujete švihaním prsta a ak si trúfnete, odporúčam použiť rolovanie dvomi prstami ako v zozname.

Pod tým nájdete zbalené kategórie, rozbalíte ich poklepaním na názve. Jedlo do košíka takisto pridáte potvrdením jeho názvu dvojitým poklepaním.

Ak objednávate jedlo nevyžadujúce prílohu, automaticky je pridané do košíka. Inak sa otvorí podstránka s prílohami. Vedľa každej vpravo je neoznačené tlačidlo (TalkBack na Samsungu aj Xiaomi ho rozpozná ako Plus). Potvrďte ho pre pridanie prílohy.

Výpis prílohy vyzerá nasledovne:
názov – hmotnosť – cena – tlačidlo

Príklad:
Ananás – 80g – 1,50 € – neoznačené tlačidlo

Ak skončíte s výberom, pokračujte potvrdením tlačidla Pridať. Tentokrát je dobre popísané. Košík nájdete v dolnej časti napravo nad kartou Profil ako neoznačené tlačidlo.

Tretí krok – Košík, objednávka, platba

Prostredie košíka je o niečo lepšie urobené ako na webe. Vo vrchnej časti nájdete výpis položiek, po švihnutí prstom voľbu Pridať poznámku k jedlu a po ďalšom Máš ešte na niečo chuť? Toto odporúčam preskočiť a v spodnej časti displeja hľadať tlačidlo K pokladni.

Nasleduje posledná obrazovka. Tu sú vo vrchnej časti vaše kontaktné údaje. Ak na tento riadok poklepete, môžete upravovať meno, priezvisko, e-mail a telefónne číslo. Polia sú správne popísané. Po skončení ich potvrdíte poklepaním na Uložiť.

Nasleduje adresa. Je označená ako na webe Kam jedlo doručíme? Akurát, že nie ako regulárny nadpis, ale len zvýrazneným písmom. Po ďalšom švihnutí prídete na vami vybranú adresu. Ak sa rozhodnete ju zmeniť, stačí na ňu poklepať. Poznámka k adrese je dobre popísané editačné pole, kam môžete dopísať doplňujúce údaje.

Platobnú metódu vyberáte tak, že poklepete na tú, ktorá je predvolene vybratá. Otvorí sa zoznam, v ktorom sa pohybujete švihaním prsta a výber potvrdíte. Čas doručenia zvolíte potvrdením príslušného prepínača.

Tu ešte môžete podporiť dobročinný projekt, ale predvolene je nastavené Nezaokrúhľovať objednávku.
Posledným bodom je potvrdenie začiarkavacieho poľa súhlas s pravidlami objednávania a poklepanie na tlačidlo Objednať.

Profil

Na tejto záložke je možné niektoré údaje predvoliť vopred, aby ste sa nemuseli s nimi zaoberať pri objednávke.

  • Osobné údaje – meníte meno, priezvisko, e-mail a telefónne číslo.
  • Adresy – môžete si do aplikácie aj na webe uložiť niekoľko adries a z nich vyberať pri doručovaní. Ku každej adrese viete pridať aj menovku (domov, do práce…).
  • Zapamätané karty – v tejto podponuke pridávate alebo odoberáte debetné karty.
  • Objednávky – prehľad objednaných jedál a možnosť ich hodnotiť.
  • Nastavenia – v notifikáciách zapínate a vypínate spôsoby, akými vás má Bistro informovať o rôznych udalostiach. Ďalej Bistro umožňuje zmeniť si jazyk aplikácie a cez Nastavenia aplikácie sa dostanete do telefónu, kde vidíte, koľko aplikácia zaberá, koľko minula batérie a môžete udeľovať alebo odoberať oprávnenia.

Záver

Bistro.sk v mobilnej verzii je o niečo prístupnejšia alternatíva, ako si objednávať jedlo. Nehovorím, aj tu je čo zlepšovať, ale oproti webu je aplikácia prehľadnejšia a ľahšie ovládateľná s čítačom obrazovky. Znovu zdôrazňujem, že sa to týka zariadení s operačným systémom Android.

Ak sa chcete niečo spýtať, prípadne máte iné alternatívy donášky jedla, alebo by ste boli radi, aby som otestovala aj iné služby, píšte na Facebooku, Twitteri, e-mailom alebo aj do komentárov pod článkom. Nezabudnite sa prihlásiť na odber newslettera.

Chcem odoberať newsletter

* označuje povinné položky

Začiarknutím potvrďte

Z odberu sa môžete kedykoľvek odhlásiť kliknutím na odkaz v päte e-mailu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete po kliknutí na stránku Zásady ochrany osobných údajov.

Na prihlásenie sa k odberu newslettera používam službu Mailchimp. Kliknutím na tlačidlo Prihlásiť potvrdzujete, že vaše údaje budú odoslané Mailchimpu na spracovanie.Viac zistíte tu (anglicky).


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.