Kategórie
Rýchle správy Software

Neprístupná aplikácia mBank

Na Blindrevue som sa chystala uverejniť rozsiahlu recenziu prístupnosti internetového bankovníctva mBank. Článok bol tak na 85 % hotový, avšak dnes som zistila niečo, čo ma úplne odradilo. Prestala mi fungovať mBank aplikácia pre mobilné bankovníctvo.

 

V Čom je problém?

 

Aplikácia mBank aj pred aktualizáciou upozorňovala pri prvom spustení na to, že vo vašom telefóne beží služba pre sprístupnenie. Tá zrejme – aspoň podľa nich – predstavuje bezpečnostné riziko a odporúčajú ju vypnúť. Kedysi to fungovalo tak, že ste potvrdili túto hlášku a aplikácia fungovala ďalej. Teraz po potvrdení ostane aplikácia úplne neozvučená. TalkBack absolútne nič nečíta. Nijako nedá najavo, že tam vôbec aplikácia beží, nič. Funguje len prihlásenie aj to len pomocou biometrie a odhlásenie po stlačení tlačidla Späť na telefóne. Nič viac.

 

Čo z toho vyplýva?

 

Ja som aplikáciu mBank pre mobilné bankovníctvo využívala pomerne často. Minimálne kvôli tomu, že som prostredníctvom nej potvrdzovala všetky platby. A to nielen debetnou kartou online, ale aj realizovanú prostredníctvom internetového bankovníctva banky. Teraz je to nemožné a prakticky mám problém dostať sa k svojim peniazom.

 

Čo na to mBank?

 

Písala som, samozrejme, sťažnosť, pretože budem potrebovať o pár dní niečo platiť online a nebudem to mať ako zrealizovať. Komunikácia zo strany banky bola približne taká, že mi bez toho, aby sa spýtali na môj súhlas, dali žiadosť na zmenu autorizácie platieb prostredníctvom SMS. Je to dočasné riešenie, to uznávam. O tom, že by sfunkčnili aplikáciu zatiaľ však nepadlo ani slovo. Dokonca som sa nedočkala ani toho, že by sa ospravedlnili za komplikácie. Aj keď to by mi aj tak nepomohlo problém riešiť, ale aspoň je to slušné.

 

Záver

 

Som zvedavá, ako nakoniec situáciu doriešia. Úprimne neviem, či je to problém nového TalkBacku, nového Androidu alebo ich aplikácie. To však nič nemení na tom, že mBank ako prístupnú banku pre všetkých a zvlášť pre ľudí, ktorí pracujú s odčítačmi obrazovky, nemôžem odporučiť. Keď aplikáciu sprístupnia, alebo sa k tomu nejako relevantne vyjadria, recenzia na Blindrevue vyjde. Či už pozitívna, alebo negatívna.

Ak máte inú skúsenosť, napíšte do komentárov, budem rada.

5 odpovedí na “Neprístupná aplikácia mBank”

ja mam jieshuo screen reader a nazaciatku som si myslel ze prave to je problem ale ak by sa niekto pokusal recenzovat slsp mtoken na androide dopadne to zle tiez akurat 365.bank somnou komunikuje a chcu veci napravit

Ja som zatiaľ nepostrehla, že by sa niekto u iných aplikácií konkurenčných bánk na toto sťažoval. Chápem, že je braný odčítač ako bezpečnostné riziko, ale mali by s niečím takým rátať a upraviť aplikáciu pre všetkých.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.